۱۴۰۰ فروردین ۱۵, یکشنبه

حمله موشکی به پایگاه «بلد» عراق


پیوند کوتاه 

به گفته یک منبع امنیتی و خبرگزاری فرانسه، 2 موشک یکشنبه 4 آوریل 2021 به نزدیکی پایگاه هوایی نظامی البلد که میزبان نیروهای آمریکایی در عراق است، اصابت کرده اما تلفات جانی یا مالی بر جای نگذاشتند.

هسته رسانه‌ای امنیتی عراق اعلام کرد که در ساعت 12:15 روز 4 آوریل، دو موشک بر روی حصار بیرونی پایگاه نیروی هوایی بلد سقوط کردند، بدون اینکه خسارات جانی و مالی داشته باشد و مشخص شد که پرتاب آنها از منطقه «دوگما» در بخش عملیات دیالی بوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: پایگاه نظامی هدف قرار گرفته، محل استقرار اسکادران‌هایی از هواپیماهای جنگنده عراقی است.»
پیش از این پنتاگون اعلام کرده بود که در پایگاه البلد، هیچ نیروی آمریکایی یا نیروهای وابسته به ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش حضور ندارند.

به نظر کارشناسان، مسئولیت این حملات گاهی از سوی گروه‌های ناشناس پذیرفته می‌شود که در واقع گروه‌های مسلح وفادار به ایران هستند.

دولت جدید ایالات متحده چهارشنبه آینده «گفتگوی استراتژیک» مجازی را با دولت عراق به ریاست مصطفی الکاظمی آغاز خواهد کرد.

ایالات متحده و ایران از حضور نظامی قابل توجهی در عراق برخوردارند. ایالات متحده رهبری ائتلاف بین‌المللی را بر عهده دارد که از سال 2014 به عراق در امر مبارزه با داعش کمک کرده و حدود 2500 سرباز خود را در این کشور مستقر کرده است.

ایران نیز به نوبه خود از نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) پشتیبانی می کند که خود را به صورت بخشی از نهادهای دولتی عراق درآورده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر